miercuri, 24 februarie 2010

O alocuţiune a alor noştri din capitală

Mi-am amintit de congresul PSD-ului, ce a avut loc de curând, unde s-a ales noul preşedinte al partidului. Ascultând alocuţiunea lui Geoană mi s-a confirmat încă o dată că trăim în lumea lui Caragiale. Am găsit discursul şi pe net şi vreau să redau câteva pasaje sugestive. De exemplu nu înţeleg ce caută în alocuţiune următoarea afirmaţie: "Am arătat încă o dată că suntem un partid democratic şi vreau să vă spun că, dincolo de amărăciunea firească a unui astfel de moment, îi urez lui Victor Ponta tot succesul din lume la conducerea acestui mare şi frumos partid al României." Momentul a fost unul solemn, s-a ales un nou preşedintele al partidului, de unde până unde moment trist? Păi cum zicea cineva căruia i-am zis de afirmaţie: Ce a vrut să zică e că îi e ciudă că nu a ieşit el! hi hi hi! Geoană s-a minţit şi a facut-o prost! S-a văzut clar că nu a putut să-şi ascundă "amărăciunea" că a pierdut din nou alegerile. "Gura păcătosului adevăr grăieşte" Şi cum zicea acelaşi prieten, asta trebuie să fie mizilic pe lângă pierderea "la mustaţă" (Geoană) a alegerilor prezidenţiale. Deşi o nouă lovitură, eşec după eşec.. Sau "un rău nu vine niciodată singur".. Cum zicea Mircea Badea - Geoană e unul care "s-a crezut pentru o zi preşedintele României". Într-adevăr, trist moment acesta al congresului, e trist că ne conduc astfel de oameni. Frumos partid? De unde până unde? Cu Iliescu cu lovitura lui de stat şi mineriada în care au murit oameni în lupta ăstora pentru putere? Cu analfabetul de Vanghelie care îi prosteşte pe proşti cu trei mici şi te oripilează de fiecare dată când apare pe post? Cu Năstase cu dosare penale, şi care ar fi dorit să amâne pensionarea să le lucrăm până la moarte.. Şi cine a ieşti preşedinte al acestui mândru partid? Ponta, cel care a apărut şi pe la Cârcotaşi afirmând că cei de la PD-L au fost mai şmecheri şi au falsificat mai multe voturi ca ei, sau ceva de genul, scuzându-se de astfel de "scăpări". Asta mi se pare ca în faza aia cu:"- Mă Ioane, Gheo e mai prost ca tine!" La care ăsta mândru: "-Aşe-i ?". Am cam văzut ce feţe erau pe la congres, să o zicem pe şleau: mutre de porci ghiftuiţi.. Mi-a trezit greaţă cum stăteau toti atenţi să vadă cum se împarte ciolanu', cum aplaudau la răstimpuri febril, atenţi la ce se vorbea. "Unitatea este mai importantă decât orgoliul oricăruia dintre noi. Nu uitaţi că vremurile sunt complicate." "Am să fac ceva, pe care, din păcate, cei care de la care am preluat conducerea partidului acum cinci ani de zile n-au ştiut întotdeauna să o facă. N-am să vă spun "aveţi grijă pe mâne cui lăsaţi partidul (...)."... "Nu uitaţi că fracturile din partid sunt în continuare profunde." Cultul personalităţii: "Voi sta alături de ceilalţi foşti preşedinţi ai partidului." etc.. Geoană vorbeşte de el, nu de partid, nu de problemele pe care acesta ar trebui să le rezolve. "Vom fi fi în serviciul acestei ţări şi, cât voi sta în viaţa publică românească, voi continua să fiu un social-democrat şi un om mândru că am reprezentat, reprezint şi reprezentăm împreună acest mare şi frumos partid." Cuvinte mari, umflate , demagogia caracteristică.. E de ajuns pentru marea masă să fii îmbrăcat la costum şi să turui cuvinte mari, ce amintesc românilor de năcazurile lor, că se şi trezeste câte unul ce se umflă în pene de-i puşcă bumbii cheptarului şi zgheară într-un acces de trăire profundă : "Ai ce fain zâce, mânca-i-aş gura!" Eram consternat, însă fraza asta ce urmează e atât de evidentă încât nu am putut să nu râd sincer :)))))))), ia auzi aicea: "Victore, să-ţi meargă bine şi, dacă-ţi merge ţie bine, o să meargă bine şi partidului şi României " Ştiu că e o frază asemănătoare în O scrisoare pierdută. Voi ce aţi înţeles frumoşilor cetăţeni din frumoasa ţară în care există astfel de pardite frumoase? Eu am înţeles că, în ordine, le cam merge bine ălora de la conducere, după aia partidului (Plin de Costăchei Gudurău ca în Caragiale) şi doar la urmă celorlalţi, dacă mai rămâne ceva.. "Să-ţi meargă bine"... ce manelism! "Să trăim bine" a zis-o parcă Băsescu. Aceiaşi Mărie, indiferent că poartă la "pamblică" trandafiri, portocale sau secere cu ciocane. .. Cam asta e!..

2 comentarii:

  1. Lasa comisare ca nu-s altii mai buni, vrei sa zici ca base cu chelia lui si cu trupa lui de soc , in frunte cu elena "woodrea" si emil boc "poc" sunt mai competenti? :))

    RăspundețiȘtergere
  2. A, nu era vorba de asta. Şi ăia sunt parcă fătaţi de aceiaşi mumă, m-am distrat numai o ţără pe marginea alocuţiunii ăstuia. Râsu'- plânsu'.

    RăspundețiȘtergere