marți, 2 februarie 2010

Hau hau! R! R! Pârţ! pârţ...


- Salut, Mitică, cu cine te-ai mai întâlnit? strigă unul din viteza bolidului.
- A, cu Jeep Albastru Matelizat şi cu Merţanu' Vişiniu Ice. Şi cu trei câini vagabonzi.
- Tit! Tit!
- Salut, Costică!
- Hau, hau! Rrrrrrrrrr!
- Ups! Salut Şpriţilă!

Ce frumos e Sibiul şi oamenii din el! Noaptea. Când nu e nimeni pe stradă.
-Salut semafor pe galben clipitor!

De treci pe vreo stradă din Sibiu,
te latră câinii din curţi de te rup.
Corul lălăiturilor, grohăiturilor, pufăiturilor,
disperărilor, turbării, săriturilor pe poartă!
"Cocoană! strig eu, ridicându-mi picioarele; eu sunt nevricos,
să nu se dea la mine, că..."
Era într-o curte unul, nu exagerez,
dacă se ridica în două picioare era mai mare decât mine.
Şi încă două jivine pe lângă el, mari şi ele, mici pe lângă primul.
Asta doar într-o curte..
Mă întreb şi eu ce fel de caractere trebuie să aibă oameni dintr-ăştia
care ţin în curţile lor aşa ceva?...
Pitbulli şi câni de oi care te latră ca pe ultimul infractor. La stână se ţine aşa ceva! Să nu le fure averile...
Toată strada chiuie şi grohăie
cu toate jivinele astea fioroase-groteşti.
Na! Treci cu prietena pe o stradă de asta. "Ce linişte!.. În sfârţit doar noi doi...
Şi apoi: Hau hau! Pârţ Pârţ!"
Sau cu copilul în cărucior: "Uite, mami, cuţu! Acuma se suie plin de noroi în căruciorul tău...
Acuma lasă bale pe bluzica ta... Acuma te papă!..." Hi! Hi! Hi!
Ia încercaţi un pic pe Strada Mărăşti sau Mărăşeşti... Ptiu! Că şi numele e caragelian.
Saracii poştaşi sau vreun amărât care mai bagă câte un pliant
în poştă să mănânce şi el o pâine!
"Cocoană! eu l-am aruncat, mānca-i-ai coada! "

Un comentariu:

  1. a revenit si comisaru pe blog...adevarul e ca nu prea am treaba cu cainii din curti, desi unii m-au speriat de moarte de cateva ori (mai ales pe strazile pe care nu le cunosc), dar de obicei tin minte unde se afla astfel de fiare si le ocolesc...oricum tot cred ca e vina stapanilor pentru comportamentul animalelor, ei ar trebui sa lucreze la domesticitul cainilor...intr-o anumita curte de pe marasti stiu ca e un caine saracul care toata viata a stat pe lant, si nici ala nu-i prea lung...iti dai seama daca cumva se indura stapana sa-l elibereze candva, cum va reactiona cand trece un necunoscut pe langa poarta...poor dogs :(

    RăspundețiȘtergere