luni, 8 martie 2010

Spălatul rufelor în public la români


Din vremuri imemorabile, mitice, românului i-au plăcut uitatul peste gard la capra vecinului şi datul la cap la ăi mai buni decât el, ca în "Mioriţa", urmat de furtul oilor. Văd că apar tot mai multe "real-show-uri" de astea pe televiziunile naţionale care să sature setea şi foamea mioriticilor de scandaluri şi de intruziuni în intimitatea altora. Iar dintr-ăştia care să-şi spele rufele în public, care trăiesc drama anonimatului, se găsesc pe toate gardurile, care, pentru un banuţ, sunt în stare să-şi ridice poalelel în cap şi să se păruiască cu tac-so întru delectarea colectivă. "Acuma să tot traieşti!" strigă babele în cor trăgându-şi baticul din vârful capului spre spate, legându-l bine sub barbă să nu cadă cât timp suduiesc şi chicotesc: "Ai văst tu, ai văst? Ptiiiu! fir-ar ele ale dracului de curve! Na aşa ceva..." Deja de mulţi ani Mircea Radu îi ia pe bărbaţi cu asalt pe la lucru prin fabrici, sau pe neveste prin cofetării, să le transmită declaraţia de dragoste a celui ce pătimeşte şi plânge cu lacrimi amare iubirea pierdută pentru todeauna, şi care nu poate fi restituită decât prin intervenţia divină a moderatorului minunatei emisiuni, datorită farmecul său aparte, şi asta nu oricum, ci în ochii tuturor. De la cei mai tineri până la cei foarte în vârstă lumea iubeşte şi trebuie să ştie tot poporul! Iubire iubire, dar trebuia condimentată şi cu un pic de scandal pentru o mai bună audienţă.. Scandalurile însă erau rare, aşa că s-au folosit alte tertipuri de a aţâţa un pic turnatul găleţii cu gunoi în cap unul altuia. "Asa! Asa! Si dă-i, si luptă! Fir-ar el să fie de beţâv!" Aşa au apărut "Părinţi şi copii", "Iubiri interzise" etc., unde se mai bucură câte unul că aia nu poate fi cu ăla, şi cum o pălmuieşte mă-sa pe nu ştiu ce copilă moartă după un Morandi tuciuriu, cu care s-a cunoscut şi a trăit nu ştiu ce idilă prin nu ştiu ce discotecă. M-am uitat şi eu de vreo două trei ori la astfel de emisiuni , mai mult ca studiu social, să mă mai lămuresc un pic asupra compărtamentului şi preocupărilor românilor, să văd dacă nu cumva mă înşel criticându-i prea aspru. Şi mi s-a confirmat că nu mă prea înşel. Rar am văzut un comportament inteligent. În rest părinţi absurzi, abuzivi şi stricţi, pentru care o relaţie e ceva interzis dacă nu coincide intereselor lor personale, şi conduitelor lor de oameni de rând, cu o viaţă fadă, dedicată strict muncii (sau poate nici măcar atât), şi pentru care sexul e ceva monstruos. Tinere fete care nu ştiu alceva decât shopping şi cluburi, de o educaţie şi o prostie crasă, prototipul tinerelor din ziua de astăzi, viitoarele mâncătoare de seminţe de mâine în garsoniere sordide. Cu alte cuvinte nici unul dintre cei pe care i-am văzut implicaţi în conflicte nu a dovedit a fi mai deştept. Fetele se păruiau, se înjurau, îşi aruncau hainele în cap, se strâmbau răutăcioase când li se dădea dreptate... Şi totuşi românii s-au arătat un pic nemulţumiţi. Păi numai atâta? Şi aşa s-a inventat "Curat murdar", parcă aşa îi zice.. Emisiune în care, sub pretextul curăţeniei făcute de către nişte muieri de serviciu destul de în vârstă care chicotesc când îl văd în baia sordidă pe nu ştiu ce fotbalist în poza lipit de oglindă, şi încep să facă gesturi languroase...sub pretextul curăţeniei, se caută un pic prin dulapuri să vadă toată lumea, se întoarce un pic coşul din baie cu capul în jos şi se răscoleşte prin rufele murdare, se ridică capacul weceului şi se iau chipurile probe bilogice. Astfel românul să fie mulţumit că a văzut tot. Ce mai urmează? Să ne vedem pe noi personal protagonişti în vreun real-show, în care am jucat fără să ştim, din dormitorul nostru? E posibil orice.

Un comentariu:

  1. România,ţara tuturor posibilităţilor. Mi s-a scârbit şi mie de prostia televizată şi acum , citind articolul tău , mă bucur să aflu că nu sunt singura !

    RăspundețiȘtergere